En blogg med förmågorna i fokus, vars syfte är att skapa samarbete mellan våra klasser i norr och söder samt utveckla elevernas kärlek till matematiken! IKT som verktyg i matematikundervisningen undersöks och prövas via denna blogg.
Först tog vi 5 multiplicerat med 2 då fick vi produkten 10. Sedan tog vi 10 multiplicerat med 16 då fick vi produkten 160. Sedan multiplicerade vi faktorerna 4 och 3 och produkten blev 12. Sedan multiplicerade vi faktorerna 12 och 16 och då fick vi produkten 192. Sedan gjorde vi en uppställning med Addition talen 160 och 192 och då fick vi svaret 352.
Först tog vi 5 multiplicerat med 2 då fick vi produkten 10. Sedan tog vi 10 multiplicerat med 16 då fick vi produkten 160. Sedan multiplicerade vi faktorerna 4 och 3 och produkten blev 12. Sedan multiplicerade vi faktorerna 12 och 16 och då fick vi produkten 192. Sedan gjorde vi en uppställning med Addition talen 160 och 192 och då fick vi svaret 352.
SvaraRaderaVårt svar är: 352 meter
// Emilia och Isac Från Svanbergaskola 5A